Bokmål ??

Posted on

ja, som noen av våre lesere vil merke seg så er denne bloggen skrevet på bokmål… i et nynorsk – område !?

Det har sin grunn; plattformen siden er laget på er såkalt «translation-ready», dvs at den kan i google oversettes til f.eks. engelsk, noe som er nyttig for utenlandske lesere. Og det håper vi jo at vi har,- eller ihvertfall kommer til å få.

Når siden ble oversatt fra nynorsk  til engelsk ble oversettelsen «hysterisk» morsom og ganske uforståelig… den ble noe bedre fra bokmål, men fortsatt er det noe å gå på mht. ord og uttrykk, men den ble da mer forståelig.

 Og- jeg har fått lov av mine overordnede til å gjøre dette.  Andre sider og blogger; facebook og origo, vil være på nynorsk.

One thought on “Bokmål ??

    jane said:
    6. mars 2010, kl. 13:36

    Hei Helen,

    travelt på fredag så jeg måtte gå inn i dag heller. Skulle prøve meg på chatfunksjonen men tror ikke jeg traff deg 🙂 Skal prøve igjen. Jeg liker siden. Du står jo skikkeleg på!

    Gleder meg til Halsnøy tur på mandag og tirsdag. Det blir bra! Håper RA har med mange, mange penger!

    Ha ei finfin helg!

    Jane

    PS! Astrid Elin har funnet en søt historie om en gjøgler og munker og noe hun vil dramatisere til Klostedagen. Hvordan er det med gjøgleren på folkehøgskolen? Tror du vi kan lokke han til å komme for en billig penge? Og ha kurs for barna?

Legg igjen en kommentar

